Mi is az a ChipTuning?
A mai autók motorját egy központi egység az ún. motorvezérlő egység (ECU) látja el. Ez lényegében egy mini számítógép, amely a motor összes funkcióját figyeli és adja ki ennek ismeretében a parancsokat. Pl. mikor, mennyit és milyen módon végezze a befecskendezést, a gyújtást, stb. Lényegében ezeket a paramétereket lehet megváltoztatni és optimalizálni a beállításokat.
Mi az OPTimalizálás?
Az optimalizálás során a gyár által hagyott teret használjuk ki. A sorozat gyártás során alkalmazott nagy tűrések miatt rengeteg biztonságos tartalék marad az autóban. Az OPTimalizálás lényegében egy finom hangolás, melytől a motor hatásfoka jobb lesz, azaz nagyobb teljesítmény és kevesebb üzemanyag a végeredmény.
A gyárból miért nem optimalizálva jön ki az autó?
Az autógyáraknak több szempontot is figyelembe kell venni egy típus legyártásakor. Az autónak ugyanúgy kell működnie lent a tengerszint alatt, mint fent a magas hegyi terepeken. Más előírások, más típusú funkciók. Lényegében a tömeggyártásnál rá vannak kényszerülve a nagyon nagy tűréshatárokra. Ezeket kihasználva lehet optimalizálni minden autót.
Egyedi programok kerülnek fel az autóra?
Igen. Minden esetben az adott autóra szabott egyedi program kerül feltöltésre, a megrendelő egyedi igényei alapján. Ezt minden autónál a teljesítménymérő padunkon, akár többszöri finomhangolás útján érjük el.
A legtöbb tuningos egy adott standard programot tölt fel az autókra. Nagyobb turbónyomás, több üzemanyag, stb. és hasból rávágja az így nyert teljesítményt. Ez nem helyes. Teljesítménymérő pad nélkül ráadásul nem tudod, hogy az autó milyen állapotban is van. Mekkora az alap teljesítménye és a beállításra ez mekkorát változott.
Finomhangolni, OPTimalizálni csak teljesítménymérő padon lehet.
Miért kell a DYNO pad?
Új autónál: A gyártás során nem lesz két egyforma autó, hiába ugyanaz a gép gyártja. Más injektorok, másabb alkatrészek, más karakterisztikájú a nyomaték, a tömeggyártás miatt nagyobb a tolerancia az eltérésekre.
Használt autónál: Másként kopik, másként változik az állapota, teljesítménye. Átépített autóknál ez még fokozottabb.
DYNO pad nélkül minden tuning csak orosz rulett és találgatás. OPTimalizálni teljesítménymérő pad nélkül lehetetlen. Ahol nincs mérőpad ott felejtsd el az optimalizálás szót!
Biztonságos ?
Máshol nagyobb számokat mondanak
Nálunk az elsődleges szempont a megbízható, tartósan használható beállítás. Ha máshol jóval nagyobb számokat hallasz, akkor:
- ott nincs teljesítménymérő DYNO pad, így akármit tudnak mondani, amit csak hallani szeretnél.
- jelentősen túllépték az adott autó és alkatrészeinek a határait.
Természetesen, ha külön kéred, akkor nagyobb teljesítményt is kitudunk hozni az autódból, de lehet, hogy csak a sarokig mész vele.