Audi Chiptuning tuning jóska módra.
Szereted a hullámvasutat?
Én már gyerekkoromban sem szerettem. A gyomrom nem bírta. Mindig felfordult, ha felültem a szerkezetre, de hát „próbálkoztam”. Már akkor is a biztonságos, megbízható dolgokat szerettem. Így van ez most is a munkám során, ezért a beállításoknál is maradunk mindig a biztonságos és tartós értékek között.
Vannak azonban, akik kifejezetten élvezik a hullámvasút nyújtotta érzéseket és ezt a gyerekkori élményt próbálják a mindennapokba belecsempészni.
Ha szereted a hullámvasút fííílinget, azt biztosan nem a saját autódban szeretnéd érezni nap, mint nap. Pedig a következő esetben pontosan ez történt.
Ez az eset is szorosan kapcsolódik korábbi írásainkhoz, melyben említettük a klónok támadását és a számtalan új chiptuning hirdetés felbukkanását.
Az alany egy AUDI A4 2.0TFSI és egy rossz döntést hozott Ügyfél, aki ebben az esetben is, mint az ehhez hasonló más esetekben is, a történet áldozata, aki vakon megbízott mások ajánlásában és további tájékozódás nélkül lett egy gyenge próbálkozásnak a kísérleti alanya. A „próbálkozás” és „kísérleti alany” itt szó szerint értendő!
Lássuk mi is történt. A történetet onnan kezdem, hogy az autó hozzánk került. Az előzményeket már az elkeseredett Ügyféltől ismerem. A története nem meglepő és nem is egyedi. Sajnos egyre több és lassan már heti szinten találkozok hasonlóval.
Az előzmények: Az autó chiptuning beállításon esett át, egy barátok által preferált helyen. A szoftveren állítottak, majd a munka végeztével átadták a tulajdonosnak a megizmosított, új erőre kapott járgányt. Mehet a próbakör. Az autó menne, de bizonyos fordulatokon eléggé megtorpan. Az Ügyfél jelzi ezt, mire azt a választ kapja, hogy itt kell hagyni az autót, hogy átnézzék. Biztos azzal van valami, mert a program az tuti 1000% jó, mert ahonnan küldték a programot hozzá, ott nagyon értik a dolgukat. A tulajdonos még mindig bízik a szakemberek tudásában, így az autó ott marad pár napra. Négy nap elteltével értesítik az Ügyfelet, hogy jöhet az autóért. Próbakör…, de az autó ugyan olyan sz@r. Majd közlik vele, hogy most már biztos, hogy az autóban rossz valami alkatrész, nézesse meg, mert a programot átnézték és ott minden jó, fizessen és menjen.
A tulaj még mindig nem kételkedik, hiszen több ajánlás által került oda az autó. Így hát szisztematikusan elkezdi kicserélgetni a lehetséges hibás alkatrészeket. Az autó továbbra sem javul. Visszamenni már nincs sok kedve, mert sejti, hogy sokadjára is ugyanazt a választ fogja hallani.
Ezen előzmények után került hozzánk az autó. A telefonos egyeztetés alkalmával halott előzmények tudatában javasoltam, hogy úgy kell készülni, hogy pár napra itt marad az autó. (Ebből végül csak egy nap lett).
Így is lett, indulhatott a munka és a hibakeresés.
Első lépés, egy menetpróba és teljesítménymérés. Az utcai próba alatt egyértelműen érezhető volt az Ügyfél panasza, az autó valóban alig akart menni és meg-meg „csuklott” a teljesítménye…de lássuk mit mutat a teljesítménymérő pad. Nem volt egyszerű lemérni, mert alig tudta megmozdítani a fékpad görgőit, még terheletlenül is alig akart felgyorsulni.

Szép kis hullámvasút igaz? Egy újabb példa azoknak, akik mindig csak a maximális lóerő értékre kíváncsiak a teljesítményméréskor. Az előző helyen ígért kb.210Le(KM) meg van. 🙂 207Le/341Nm, csak ugye egy „kicsit” hullámos a nyomaték.
Első lépcsőben program kiolvasás, ezután egy gyári frissítést kapott a motorvezérlő szoftver és következhetett az újabb dyno fékpadi mérés.
Az autó gyári adatai:180Le/320Nm
Ééésss az autó megjavult…, a nyomaték kisimult, a gyári értékekhez képest a kapott adatok megfelelőek.
Ilyenkor az első kérdés, ami felmerülhet, hogy miért nem tették vissza az eredeti szoftvert az előző helyen? Akkor egyből kiderült volna a probléma.
Műszerek előkészítve, AFR szonda a kipufogóban, indulhat az optimalizálás a fékpadon.
Néhány óra elteltével el is készült az új beállítás az autóra. Videó a teljesítmény mérésről
Hogy könnyebben összelehessen vetni a munkákat, így egy lapra vetítettük az összes mérést. Gyári állapot vs. AET CHIPtuning vs. Sufnituning.

Látni a különbséget? Az eredmény egy elég jó kis teljesítmény, egy hibátlan nyomaték lefutás és egy újabb elégedett Ügyfél.
Ezúton is köszönjük a bizalmat.
A fenti példa is jól mutatja, hogy mielőtt döntesz, előtte tájékozódj! A klónok erős invázióba kezdtek és egyre többen lesznek!