Hogyan készül a chiptuning?
Miben különbözünk a többi motoroptimalizálást kínáló chiptuning cégtől?
Ahogy nálunk készül
Az autó szemrevételezése
Műszeres diagnosztikai vizsgálat, hibakód olvasás (törlés)
Teljesítmény mérés fékpadon
A vezérlőszoftver kiolvasása a motorvezérlő számítógépből
A lementett adatok optimalizálása
A szoftver visszatöltése az autóba
Teljesítménymérés 4×4 DYNO padon
Műszeres diagnosztika, adat elemzés, ha szükséges, újabb hangolás…
A teljesítmény mérés eredményének kinyomtatása.

Mennyi időt vesz igénybe az optimalizálás? Mi tart ennyi ideig? Máshol jóval hamarabb végeznek?
„Csak tedd le a pénzt! Kapsz, amit kapsz. Mehetsz!” -beállítást szeretnél?
Mi időt szánunk az autódra, alaposan és odafigyelve dolgozunk, fékpadot használva az optimalizálás teljes folyamata alatt. Többszöri teljesítményméréssel és folyamatos műszeres kontrollal.
Általában Kb. 2-4 órával kell számolni, de ez az időtartam változhat, a feladattól függően.
Milyen beállítást kérhetek, ha elmegyek hozzátok?

OPTimális
Alap esetben minden autót egy Optimális teljesítményre állítunk. Ez azt jelenti, hogy kapsz egy erősebb, nyomatékosabb autót, ami kevesebbet fog fogyasztani. A beállításokat folyamatos műszeres kontrollal hangolva végezzük, 4×4 DYNO fékpadon. Minden beállítás a gyári tűréshatárokon belül marad. Kell ennél több?…Ha igen, akkor válaszd a Maximumot.

MAXimum
Maximális Teljesítmény növekedés. Ott alkalmazzuk, ahol az Ügyfél egyedi beállításokat kér, általában versenyautóknál, átépített autóknál használjuk, de utcai autóknál is lehetséges, egyeztetés után. Ennél a beállításnál, a teljesítmény növekedésre helyezzük a fő hangsúlyt.

ECO
Lehetőség van, kifejezetten a fogyasztás optimalizálására is, ebben az esetben a fő hangsúlyt az üzemanyag megtakarításra helyezzük. Ezt a beállítást általában kamionoknál szoktuk alkalmazni.
Alap esetben a nyerő kombinációt az Optimalizált chiptuning beállítást javasoljuk, ahol a nagyobb lóerő és nyomatékkal együtt a fogyasztás is csökken.
Nagyobb teljesítmény, kevesebb üzemanyag?
Hogyan lehetséges ez?
Jobb hatásfok = kevesebb üzemanyag felhasználás.
Egy gépjármű hatásfokát nem csak a teljesítménye, hanem az egyéb járulékos veszteségek is, mint pl.: a mechanikus áttételek és egyéb veszteségek is meghatározzák. Az egyszerűség kedvéért dolgozzunk a következő számokkal:
Az autónk teljesítménye legyen 100%. Melyből legyen 50% a motor teljesítmény és 50% a veszteség teljesítmény. Könnyen belátható, ha növeljük a motor teljesítményt 10%-al, akkor a 100%-os hatásfokból származtatott veszteség 40% (a 100%-hoz képest.) Természetesen a áttételi és egyéb mechanikus veszteségek a valóságban nem változnak, de mivel az ellenük dolgozó motorteljesítmény növekszik, így a 100%-os hatásfokból az effektív motorteljesítmény nagyobb darabot szakít ki, mit a veszteség teljesítmény..
Az ábra nem az arányos eloszlást mutatja!
Máshol nagyobb teljesítményt ígérnek?
Mérés nélküli „számháborúba” nem szeretnénk belefolyni. Abba a hibába sem szeretnénk beleesni, hogy nagyobb növekedést ígérünk (több Ügyfél reményében), mint ami az adott autónál reális. Minden típusnál létezik egy optimális teljesítmény növekedés. A teljesítménymérő fékpadon ellenőrizhető minden beállítás és ha szükséges további módosítások elvégzése, akár a teljesítmény tovább növelésével, vagy éppen csökkentésével, ill. a nyomaték megfelelő helyen való leadásának ellenőrzése végett…, de lehetséges? Igen. Kérésre a teljesítmény tovább növelhető, de ebben az esetben számolni kell a nagyobb igénybevétellel járó kockázatokkal.
Tőlünk csak a reális számokat fogod hallani! Ha számháborúzni akarsz, akkor nem minket válassz!



