Chiptuning hullámvasút második menet. Vw Touareg mérés nélkül.

Ismét az állandó vesszőparipám a teljesítménymérés, illetve annak hiánya. Már gondolom unod az állandó “fékpadon mérjünk” dumát, de nem tudom elengedni ezt a fonalat. Annak idején mikor komolyabban kezdtem foglalkozni chiptuninggal, már akkor tudtam, hogy a teljesítménymérő pad a legfontosabb, elengedhetetlen műszere ennek a munkának. Sokan még ezt mindig nem akarják belátni. (Az utcai méréseket nem sorolom ide, a nem reprodukálható mérések miatt a finomhangolásra ezek a berendezések alkalmatlanok).

VW Touareg Chiptuning javítása
VW Touareg Chiptuning javítása

Mostani áldozat egy Volkswagen Touareg 4.2TDI 340Le változata. Az autót fékpad nélkül állították és ahogy majd láthatod a mérési görbén a teljesítmény adatok nagyjából rendben is vannak, legalább is az alsóbb fordulatszám tartományokban. A probléma nagyobb fordulatszámon jelentkezett egy hullámvasút formájában. 3200RPM felett az autó teljesítménye erős hullámzásba kezd.

Mit érzel ebből, ha Te vagy  az autó tulajdonosa?

  • Hullámzást, nem annyira durván, ami agresszívan zavaró lehet.
  • Finoman hullámzik, ezt jelzed a szakembernek, aki állította az autót, ő megint állít egy picit, mehet a próbakör.
  • Jobb lett?
  • Úgy érzed egy picivel, mintha jobb lenne.
  • Még egy kis állítás, ismételt próbakör.
  • Jobb lett?
  • Talán igen, de mivel már nem akarod, hogy túl körülményesnek találjanak így nyugtázod, hogy jó lesz.
  • Csak nem hagy nyugodni a gondolat, csak fékpadra kellene állni, mert valami nem jó.
  • Keresel egy műhelyt, leméreted és kiderül a valóság.
Chiptuning Javítás
Chiptuning Javítás

Nincs különbség chiptuning és chiptuning között?

Csak az ára?

A mérési lapon láthatod a hullámvasút és az általunk, teljesítménymérő fékpadon optimalizált beállítás közötti különbséget. Első lépésben letöröltük az aktuális szoftvert egy gyári frissítéssel, majd optimalizáltuk a beállítást fékpadon.

A görbék értelmezése:

  • a világoskék (Nm)  és világospiros (Le) az induló adatok.
  • a sötétkék  (Nm) és sötétpiros (Le) a fékpadon optimalizált adatok.

A végeredmény egy korábban induló nyomaték és kisimult felső fordulatszám, Picivel nagyobb nyomaték és lóerő adatokkal.

Ebből Te csak azt látod, hogy picit hullámos a görbe, picit furán ment, de semmi egyéb.

El kell, hogy keserítselek!

Az, hogy a mérési görbén ilyen hullámzásokat látsz, az azért van, mert a motor nem működik megfelelően. A program valamely biztonsági szabályzása közbeszól a motor védelme érdekében. Ez normálisnak tekinthető lenne, ha nem a középtartományban jelentkezne és nem ilyen ingadozóan. A gyári programra való visszaállítás után lemérve, egyértelműen megállapítható a program beállítási hibája.

A végére egy bejegyzés egy korábbi esetről: Hullámvasút chiptuning 1. rész : Sufnituning chiptuning javítása…

  • Ajánlom, az autót mintha kicserélték volna. Olyan lett, amit vártam, nyomatékos.
    Korrekt munka, jó áron.

    Kiss Gergő Avatar
    Kiss Gergő

    Üdvözlök mindenkit!
    Szó szerint elégedett vagyok és csak ajánlani tudom mindenkinek.
    E 220cdi 2008. Gyári értéket hozta az autó, és az...
    Tovább

    László Bilkei Avatar
    László Bilkei

    Kötelezővé tenném minden Ford Ranger tulajnak. Az autó sokkal jobb lett. A gyári adatok szerinti 200 lóerőből csak 178 volt... Tovább

    Szűcs-Trömbőczki László Avatar
    Szűcs-Trömbőczki László
  • Közel 200km-ert utaztam de nem bántam meg.Nagyon nyomatékos lett az autó.Meg vagyok elègedve.Nem gondoltam hogy ennyire jó lesz.Ja ès nagyon... Tovább

    Konkoly Péter Avatar
    Konkoly Péter

    korrekt vegeredmeny, minden a megbeszeltek szerint, batran ajanlom, jo dontes ide autot hozni!

    András Tomasics Avatar
    András Tomasics

    Gyors, pontos, profi, segítőkész! Csak ajánlani tudom!

    CsaBa Horváth Avatar
    CsaBa Horváth
  • Minden a megbeszéltek szerint történt, segítőkész volt, és minden kérdésemre korrekt választ adott. S6 tuningom nagyon jól sikerült, bízom benne... Tovább

    Pitters Richi Avatar
    Pitters Richi

    Egy kalap 💩💩💩💩 leírtam normálisan mit szeretném mire közölték szívo motorokkal nem fogalkoznak akkor , kéne írni egy listát ,... Tovább

    Tibike Orosz Avatar
    Tibike Orosz

    Nagyon profi a hozaallas es az elvegzet munka. Nagyabol 10.000 km utan is ugyan az az alaspontom mint az elso... Tovább

    Drazen Kovalcik Avatar
    Drazen Kovalcik
  • Tökéletesen elégedett vagyok. Korrekt körülmények, precíz munka, csak ajánlani tudom!!

    József Mezőfi Avatar
    József Mezőfi

    Nagyon profi!!!!!
    Kedves fogadtatás!
    Barátságos környezet vártam,ameddig el nem készült az autóm.
    Észre sem vettem,hogy milyen gyorsan elrepült az a 2,5 óra.
    Első mérés...
    Tovább

    Kovács István Avatar
    Kovács István

Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!