Chiptuning hullámvasút második menet. Vw Touareg mérés nélkül.
Ismét az állandó vesszőparipám a teljesítménymérés, illetve annak hiánya. Már gondolom unod az állandó „fékpadon mérjünk” dumát, de nem tudom elengedni ezt a fonalat. Annak idején mikor komolyabban kezdtem foglalkozni chiptuninggal, már akkor tudtam, hogy a teljesítménymérő pad a legfontosabb, elengedhetetlen műszere ennek a munkának. Sokan még ezt mindig nem akarják belátni. (Az utcai méréseket nem sorolom ide, a nem reprodukálható mérések miatt a finomhangolásra ezek a berendezések alkalmatlanok).

Mostani áldozat egy Volkswagen Touareg 4.2TDI 340Le változata. Az autót fékpad nélkül állították és ahogy majd láthatod a mérési görbén a teljesítmény adatok nagyjából rendben is vannak, legalább is az alsóbb fordulatszám tartományokban. A probléma nagyobb fordulatszámon jelentkezett egy hullámvasút formájában. 3200RPM felett az autó teljesítménye erős hullámzásba kezd.
Mit érzel ebből, ha Te vagy az autó tulajdonosa?
- Hullámzást, nem annyira durván, ami agresszívan zavaró lehet.
- Finoman hullámzik, ezt jelzed a szakembernek, aki állította az autót, ő megint állít egy picit, mehet a próbakör.
- Jobb lett?
- Úgy érzed egy picivel, mintha jobb lenne.
- Még egy kis állítás, ismételt próbakör.
- Jobb lett?
- Talán igen, de mivel már nem akarod, hogy túl körülményesnek találjanak így nyugtázod, hogy jó lesz.
- Csak nem hagy nyugodni a gondolat, csak fékpadra kellene állni, mert valami nem jó.
- Keresel egy műhelyt, leméreted és kiderül a valóság.

Nincs különbség chiptuning és chiptuning között?
Csak az ára?
A mérési lapon láthatod a hullámvasút és az általunk, teljesítménymérő fékpadon optimalizált beállítás közötti különbséget. Első lépésben letöröltük az aktuális szoftvert egy gyári frissítéssel, majd optimalizáltuk a beállítást fékpadon.
A görbék értelmezése:
- a világoskék (Nm) és világospiros (Le) az induló adatok.
- a sötétkék (Nm) és sötétpiros (Le) a fékpadon optimalizált adatok.
A végeredmény egy korábban induló nyomaték és kisimult felső fordulatszám, Picivel nagyobb nyomaték és lóerő adatokkal.
Ebből Te csak azt látod, hogy picit hullámos a görbe, picit furán ment, de semmi egyéb.
El kell, hogy keserítselek!
Az, hogy a mérési görbén ilyen hullámzásokat látsz, az azért van, mert a motor nem működik megfelelően. A program valamely biztonsági szabályzása közbeszól a motor védelme érdekében. Ez normálisnak tekinthető lenne, ha nem a középtartományban jelentkezne és nem ilyen ingadozóan. A gyári programra való visszaállítás után lemérve, egyértelműen megállapítható a program beállítási hibája.
A végére egy bejegyzés egy korábbi esetről: Hullámvasút chiptuning 1. rész : Sufnituning chiptuning javítása…
Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!