Chiptuning hullámvasút második menet. Vw Touareg mérés nélkül.

Ismét az állandó vesszőparipám a teljesítménymérés, illetve annak hiánya. Már gondolom unod az állandó „fékpadon mérjünk” dumát, de nem tudom elengedni ezt a fonalat. Annak idején mikor komolyabban kezdtem foglalkozni chiptuninggal, már akkor tudtam, hogy a teljesítménymérő pad a legfontosabb, elengedhetetlen műszere ennek a munkának. Sokan még ezt mindig nem akarják belátni. (Az utcai méréseket nem sorolom ide, a nem reprodukálható mérések miatt a finomhangolásra ezek a berendezések alkalmatlanok).

VW Touareg Chiptuning javítása
VW Touareg Chiptuning javítása

Mostani áldozat egy Volkswagen Touareg 4.2TDI 340Le változata. Az autót fékpad nélkül állították és ahogy majd láthatod a mérési görbén a teljesítmény adatok nagyjából rendben is vannak, legalább is az alsóbb fordulatszám tartományokban. A probléma nagyobb fordulatszámon jelentkezett egy hullámvasút formájában. 3200RPM felett az autó teljesítménye erős hullámzásba kezd.

Mit érzel ebből, ha Te vagy  az autó tulajdonosa?

  • Hullámzást, nem annyira durván, ami agresszívan zavaró lehet.
  • Finoman hullámzik, ezt jelzed a szakembernek, aki állította az autót, ő megint állít egy picit, mehet a próbakör.
  • Jobb lett?
  • Úgy érzed egy picivel, mintha jobb lenne.
  • Még egy kis állítás, ismételt próbakör.
  • Jobb lett?
  • Talán igen, de mivel már nem akarod, hogy túl körülményesnek találjanak így nyugtázod, hogy jó lesz.
  • Csak nem hagy nyugodni a gondolat, csak fékpadra kellene állni, mert valami nem jó.
  • Keresel egy műhelyt, leméreted és kiderül a valóság.
Chiptuning Javítás
Chiptuning Javítás

Nincs különbség chiptuning és chiptuning között?

Csak az ára?

A mérési lapon láthatod a hullámvasút és az általunk, teljesítménymérő fékpadon optimalizált beállítás közötti különbséget. Első lépésben letöröltük az aktuális szoftvert egy gyári frissítéssel, majd optimalizáltuk a beállítást fékpadon.

A görbék értelmezése:

  • a világoskék (Nm)  és világospiros (Le) az induló adatok.
  • a sötétkék  (Nm) és sötétpiros (Le) a fékpadon optimalizált adatok.

A végeredmény egy korábban induló nyomaték és kisimult felső fordulatszám, Picivel nagyobb nyomaték és lóerő adatokkal.

Ebből Te csak azt látod, hogy picit hullámos a görbe, picit furán ment, de semmi egyéb.

El kell, hogy keserítselek!

Az, hogy a mérési görbén ilyen hullámzásokat látsz, az azért van, mert a motor nem működik megfelelően. A program valamely biztonsági szabályzása közbeszól a motor védelme érdekében. Ez normálisnak tekinthető lenne, ha nem a középtartományban jelentkezne és nem ilyen ingadozóan. A gyári programra való visszaállítás után lemérve, egyértelműen megállapítható a program beállítási hibája.

A végére egy bejegyzés egy korábbi esetről: Hullámvasút chiptuning 1. rész : Sufnituning chiptuning javítása…

Egy hónapja jártam az úriembernél.
Elsősorban azért mentem hozzá mert sok műhellyel ellentétben összkerekes autó mérésére is képes paddal rendelkezik....
Tovább
Dániel Kiss

Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!

VW Touareg Chiptuning