Chiptuning hullámvasút második menet. Vw Touareg mérés nélkül.

Ismét az állandó vesszőparipám a teljesítménymérés, illetve annak hiánya. Már gondolom unod az állandó “fékpadon mérjünk” dumát, de nem tudom elengedni ezt a fonalat. Annak idején mikor komolyabban kezdtem foglalkozni chiptuninggal, már akkor tudtam, hogy a teljesítménymérő pad a legfontosabb, elengedhetetlen műszere ennek a munkának. Sokan még ezt mindig nem akarják belátni. (Az utcai méréseket nem sorolom ide, a nem reprodukálható mérések miatt a finomhangolásra ezek a berendezések alkalmatlanok).

VW Touareg Chiptuning javítása
VW Touareg Chiptuning javítása

Mostani áldozat egy Volkswagen Touareg 4.2TDI 340Le változata. Az autót fékpad nélkül állították és ahogy majd láthatod a mérési görbén a teljesítmény adatok nagyjából rendben is vannak, legalább is az alsóbb fordulatszám tartományokban. A probléma nagyobb fordulatszámon jelentkezett egy hullámvasút formájában. 3200RPM felett az autó teljesítménye erős hullámzásba kezd.

Mit érzel ebből, ha Te vagy  az autó tulajdonosa?

  • Hullámzást, nem annyira durván, ami agresszívan zavaró lehet.
  • Finoman hullámzik, ezt jelzed a szakembernek, aki állította az autót, ő megint állít egy picit, mehet a próbakör.
  • Jobb lett?
  • Úgy érzed egy picivel, mintha jobb lenne.
  • Még egy kis állítás, ismételt próbakör.
  • Jobb lett?
  • Talán igen, de mivel már nem akarod, hogy túl körülményesnek találjanak így nyugtázod, hogy jó lesz.
  • Csak nem hagy nyugodni a gondolat, csak fékpadra kellene állni, mert valami nem jó.
  • Keresel egy műhelyt, leméreted és kiderül a valóság.
Chiptuning Javítás
Chiptuning Javítás

Nincs különbség chiptuning és chiptuning között?

Csak az ára?

A mérési lapon láthatod a hullámvasút és az általunk, teljesítménymérő fékpadon optimalizált beállítás közötti különbséget. Első lépésben letöröltük az aktuális szoftvert egy gyári frissítéssel, majd optimalizáltuk a beállítást fékpadon.

A görbék értelmezése:

  • a világoskék (Nm)  és világospiros (Le) az induló adatok.
  • a sötétkék  (Nm) és sötétpiros (Le) a fékpadon optimalizált adatok.

A végeredmény egy korábban induló nyomaték és kisimult felső fordulatszám, Picivel nagyobb nyomaték és lóerő adatokkal.

Ebből Te csak azt látod, hogy picit hullámos a görbe, picit furán ment, de semmi egyéb.

El kell, hogy keserítselek!

Az, hogy a mérési görbén ilyen hullámzásokat látsz, az azért van, mert a motor nem működik megfelelően. A program valamely biztonsági szabályzása közbeszól a motor védelme érdekében. Ez normálisnak tekinthető lenne, ha nem a középtartományban jelentkezne és nem ilyen ingadozóan. A gyári programra való visszaállítás után lemérve, egyértelműen megállapítható a program beállítási hibája.

A végére egy bejegyzés egy korábbi esetről: Hullámvasút chiptuning 1. rész : Sufnituning chiptuning javítása…

  • Full profi,!!✔️
    Magas Szinvonalú kiszolgálás!! ✔️
    mást nem tudok hozzáfűzni, ! 100%✔️

    Gábor Tornyos Avatar
    Gábor Tornyos

    Gyors, pontos, profi, segítőkész! Csak ajánlani tudom!

    CsaBa Horváth Avatar
    CsaBa Horváth

    Kötelezővé tenném minden Ford Ranger tulajnak. Az autó sokkal jobb lett. A gyári adatok szerinti 200 lóerőből csak 178 volt... Tovább

    Szűcs-Trömbőczki László Avatar
    Szűcs-Trömbőczki László
  • Nagyon profi!!!!!
    Kedves fogadtatás!
    Barátságos környezet vártam,ameddig el nem készült az autóm.
    Észre sem vettem,hogy milyen gyorsan elrepült az a 2,5 óra.
    Első mérés...
    Tovább

    Kovács István Avatar
    Kovács István

    korrekt vegeredmeny, minden a megbeszeltek szerint, batran ajanlom, jo dontes ide autot hozni!

    András Tomasics Avatar
    András Tomasics

    Nagy szakértelem, profi munka, barátságos környezet és NAGYON NAGYON köszönöm a tökéletes végeredményt.

    Zoltán Takács Avatar
    Zoltán Takács
  • Szuper nagyon korrekt profi munka.

    Csaba Nagy Avatar
    Csaba Nagy

    Mindenben a legeslegjobb. Gyors,Profi,szakszerű,megbízható és tartós a motoroptimalizálás. Aki ide ellátogat az csak örömmel és boldogsággal távozik. Tökéletes tesztpályán lehet... Tovább

    Patrik Nagy Avatar
    Patrik Nagy

    Tökéletesen elégedett vagyok. Korrekt körülmények, precíz munka, csak ajánlani tudom!!

    József Mezőfi Avatar
    József Mezőfi
  • Korrekt hozzallas,részletesen informaltak mindenről, profi munka.
    Csak ajánlani tudom őket!

    Eszlári Ákos Avatar
    Eszlári Ákos

    Profi mühely. Az autó sokkal jobb lett. Fogyasztás kevesebb, olyan számokat ír a mérö hogy el se hiszem.

    Tibor Kovacs Avatar
    Tibor Kovacs

Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!