Mitsubishi Pajero 3.2DI-D Tuningbox vs Chiptuning teszt.
„Szeretem a tuning dobozokat, jól kilehet támasztani vele dolgokat, vagy hézagolni helyeket. :-)”
Mai alany egy Mitsubishi Pajero 3.2DI-D 160LE változat. Egészen pár évvel ezelőttig ezeket a típusokat sajnos még nem lehetett szoftveresen tuningolni, így a tuningbox gyártók ámokfutása ezt a típust elég sokáig gyötörte. Természetesen a legtöbb ilyen dobozkával szerelt autó nem lett lemérve teljesítménymérő padon. Vajon miért nem? 😉
Nos mi most ismét megtettük. Az autó eredetileg azért került hozzánk, mert a fogyasztása túl magas volt, alacsony fordulaton alig ment és néha furcsa hibakódokat produkált random módon. Hosszas műszeres mérés után sem találtunk igazából olyan adatot, ami ezt indokolná, ezért mélyebbre mentünk. A vezérlőegységnél eldugva meg is találtuk a kis hamist:




Így már többnyire érthető volt a reklamáció. Most lássuk a számokat. Az autót lemértük tuning doboz nélkül, tuning dobozzal. Az eredmény magáért beszél. A csillagozott görbe a Tuningbox adat. Látható, hogy kisebb fordulatszámnál még lejjebb is van a gyári értéknél. följebb már valamivel fölötte van, de csak minimálisan.

Ezután készítettünk egy saját chiptuning változatot és ezt is lemértük. Íme a három teljesítmény mérés eredménye, egy lapon.

Chiptuning után megjött a várt nyomaték az alsó fordulatszám tartományban. Lóerőben nem sokat lehetett rajta növelni, mert a magas fordulatszámnál már így is egy kicsit füstölt, így lóerőt növelni füst nélkül már csak egy komplett befecskendezés felújítás után lehetne elérni, de minket nem is ez érdekelt, hanem a nyomaték és a „hasznos” fordulatszám tartomány, ahol az autót használják, itt kapott +60NM-t, ami nem rossz.
Videó a teljesítmény mérésről:

A fenti eset nem egyedi, íme egy hasonló:
http://ecotuning.hu/mitsubishi-pajero-3-2di-d-chiptuning-tuningbox-teszt/