‘A tesóm, a haverom, a szomszéd megtuningolta az autóm és nagyon király lett. Azt mondta ez most 500Le 😎 Már több ilyet csinált és mindegyiknél ilyen jó eredmény lett. Igaz lemérve egyszer sem volt, de nem ez a lényeg mert én megérzem a plusz lóerőket.’
Finoman le lettünk „bénázva” az egyik Youtube videónk kapcsán. 😆
Nevezetesen erről a videóról van szó és alatta a hozzászólásokról.

Mivel két teljesen más rendszerű autóról van szó a videóban és a hozzászólásban, ezért nagyon hajaz a régi viccre: Igaz-e, hogy Moszkvában a Lenin téren Volvókat osztogatnak?– A hír igaz – közli a jereváni rádió –, azzal az apró korrekcióval, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem a Lenin téren, hanem a Moszkva téren, nem Volvókat, hanem Volgákat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
Ez a mostani írás, nem ehhez a konkrét esethez tartozik, hanem általánosságban említem a mérés fontosságát…mert szerintem fontos.
Néhányszor már említettem a műszeres mérések és a teljesítménymérés jelentőségét a csiptuning, vagy egy mechanikus átalakítás, vagy csak egy légszűrőház csere során. Ha nem mérsz, nem tudod a kiindulási állapotot, nem tudod követni, hogy a módosítás jó irányba halad-e és megközelíti-e az elvárt eredményt. A fékpadi fejlesztések tapasztalata az, hogy általában az újabb autóknál a papírforma hozható, már ami az ígért teljesítmény értékeket illet. Ám ehhez a tapasztalat megszerzéséhez is le kell mérni nem egy autót teljesítménymérő padon az adott típusból, mivel azért a gyári adattól jelentősen eltérhetnek. Pl. az új MB W212 CDI 136LE, ahol már eleve a jóval a gyári adat felett van az autó.
A kicsit öregebb, nagyobb futásteljesítményű autóknál, már a papírforma nem mindig teljesül, a kopó alkatrészeknek ‘köszönhetően’. Ha ez pl. a befecskendező rendszert érinti, pl.kopottabbak a porlasztók, akkor már nem úgy reagál a beállításra a motor. Így, ami az egyik autónál jól bevált, az a másiknál nem biztos, hogy jó beállítás. Előfordul, hogy egy autón akár 4-5 állítás is szükséges, amíg az elvárt teljesítményt hozza, megfelelő beállítás mellett! Optimális beállításról bővebben >>ITT<<

Ettől függetlenül még mindig sokan úgy gondolják, hogy nem fontos a mérés. Ha nem vagy kíváncsi a valóságra, akkor természetesen nem fontos, de mivel ez a dolog a számokról szól ezért szerintem nem árt, ha le van mérve, ha lehet. Sajnos azért előfordul, néhány automataváltós autónál, hogy nem lehet lemérni pontosan (szerencsére kevés ilyen van), de megközelítően mérhető az előtte-utána teljesítmény különbség.
Még mindig úgy gondolod, hogy fölösleges méregetni? Ezért van egy pár hasonló cikkünk a teljesítménymérés nélküli csiptuningról, olvasd el azokat is.
[nimbus_widget_button text=”CIKKEK” ie=”blue” font_color=”fff” top=”0076fb” bottom=”09396f” text_shadow=”022852″ url=”teljesitmeny-meres-nelkuli-chiptuning-esetek” border=”022852″ size=”24px” weight=”normal”]
[nimbus_white_grad_divider margin=”20px”]