Egy kis izmosításra érkezett hozzánk egy bestia. 🙂 Ránézésre nem tűnik túl vad gépezetnek. A formája alapján beleillik a többi hasonló korú Mercedes formavilágába. Azonban, ha felnyitjuk a motorháztetőt, egyből „arcon vág” a brutális motor.
Mercedes CL600
V12, vízhűtéses Bi-Turbo
Gyári adatai: 500LE/800NM
Vmax: 250km/h
A gyári adatai is elég impozánsak, de a kisebb hardveres átalakításoknak köszönhetően a gyári adatokat is felülmúlta. Az autót a teljesítményének megfelelően rögzítettük a teljesítménymérő padunkon, majd a kalibrálások és tesztfutások után indulhatott a teljesítménymérés.
Az autó lemérése nem volt egyszerű feladat, de pár tesztfutás után már „rutinosan” kezeltük a szörnyeteget. 🙂
A fékpadon mért adatok: 534LE/870NM
Kezdésnek nem rossz.

A műszerek és az AFR (benzin-levegő keverék összetétel ellenőrző) szonda elhelyezése után következhetett a lényegi munka.

A V12-es motorteréből kibányásztuk a motorvezérlőegységet.

Több „V”-elrendezésű motornál 2db motorvezérlőt alkalmaznak, hengersoronként 1-1db-ot. Ebben az esetben a mérnökök 1db ECU-t alkalmaztak. A motorvezérlő belsejében viszont kétfelé bontották a vezérlést. Így lényegében ugyanúgy duplán kell vele dolgozni.

Munkában…

A program kiolvasása/módosítása és feltöltése után a motor „agyát” visszaszereltük a helyére, majd következhetett az újabb mérés és ellenőrzés.

A végeredmény egy még brutálisabb erő.

A végeredmény: 619LE/964NM és Vmax+, valamint egy nagyon szép lefutású nyomatékgörbe.
Ha tetszett a cikk, akkor itt [intense_icon type=”arrow-down” color=”#ff0000″]lent tudod lájkolni és megosztani.
[intense_social_share share_url=”http://ecotuning.hu/mercedes-cl600-bi-turbo-chiptuning-project/” title=”Cl600″ size=”24″ show_facebook=”1″ facebook_button=”button_count” facebook_share=”1″ tumblr_button=”wide”]
[/intense_social_share]
Köszönöm.