Mercedes R350 CDI gyári hibák a szoftverben…javítva + Tuningbox teszt.
Időről-időre mindig találkozok érdekes esetekkel, amelyek nagyon sok kérdést felvetnek. A mostani esetben olyan érzésem volt a programot meglátva, mintha a takarítónő letörölte volna a programozó mérnök számítógépén a billentyűzetet, miközben az a szoftveren dolgozott.
A munka annyival volt több, hogy az autóban volt egy tuningbox is, amit először ki kellett szerelnünk. ennek a teszt értékeit az írás alján találod. A motorvezérlő kiszerelése után, a többi művelet rutinszerűen folytatódik. A program kiolvasása a motorvezérlő ECU-ból, annak elemzése, módosítása, autóra és Ügyfélre szabva. A szoftver módosításakor, azonban érdekes dolgokat vettem észre.
A programkód több hibát is tartalmazott. Ez csak két „apró” hiba, amit észrevettem abban a tartományban, ami módosítva lett, de felmerül a kérdés, hogy ez hogy lehet? Így születnek az „összeesküvés elméletek” a tervezett elavulásról, kopásról, meghibásodásokról, stb…
Turbónyomás 10x nagyobb, mint kéne.

Üzemanyagnyomás jóval a maximum érték felett.

A talált két apró hiba nem befolyásolja jelentősen a motor működését, azt vezetés közben szerintem nem is nagyon lehet érezni, észrevenni. A hibát javítottuk, majd a beállítás után jöhetett egy teljesítménymérés, egy újabb finomítás a szoftveren, újabb teljesítménymérés és a végleges, optimalizált szoftver feltöltése. A motoroptimalizálás kész.
AET CHIPtuning az Ügyfél kérésére, fogyasztás csökkentésre optimalizált adatok

Mercedes R350 CDI Tuningbox teszt

Tuningbox kiszerelése

Tuningbox "állítható teljesítménnyel"

Mercedes R350 CDI Original vs. Tuningbox

Original - OPT - Tuningbox

A három adat egyben: Gyári állapot – Tuningbox – AET CHIP fogyasztás Optimalizált