MOL Racing Fuel versenybenzin 102+ teszt a fékpadon.
Egy nagyon érdekes tesztben volt részünk a MOL versenybenzin fejlesztő részlegének a Hexán Kft-nek a felkérése kapcsán. Ezúttal a MOL Racing Fuel 102+ üzemanyagát tesztelték a fékpadunkon. Az üzemanyagot a versenysport számára fejlesztették, de természetesen bárki megvásárolhatja és tankolhatja az autójába, bár előtte érdemes megkérdezni a fejlesztőket, hogy az adott autóhoz a legmegfelelőbb üzemanyagot tudd kiválasztani.
MOL Racing fuel 102+ versenybenzin teszt

Mi az előnye? Mire jó?
Aki a motorsportban tevékenykedik, az tudja, hogy az egyik legfontosabb varázsszó a „fok”. Hány fok az előgyújtás, az előtöltés, a beszívott levegő hőfoka, a kipufogógáz hőmérséklete, stb., mind a „fok” körül forog. Egy benzines motor teljesítmény növelése esetében az egyik legfontosabb és legsarkalatosabb pont az elérhető maximum előgyújtási szög, az ahol még nem kopog/csörög be a motor. A motor kopogását ezen felül még természetesen egyéb más tényezők is befolyásolják, de a szóban forgó tesztben erre a paraméterre helyeztük a fő hangsúlyt. A cél a benzin kopogástűrő képességének a növelése, így nagyobb teljesítmény kinyerése anélkül, hogy a motor károsodást szenvedne a túl korai berobbanástól. Az oktánszám növelésével elérhető nagyobb előgyújtási szöggel, nagyobb teljesítmény nyerhető ki az adott motorból.

Minden összehasonlító tesztnél, vagy fejlesztésnél, mindig csak egy paraméter módosítását érdemes végrehajtani, mert ha sok mindent változtatsz egyszerre a kért mérés között, akkor nem mondhatod biztosra, hogy melyik átalakításnak köszönheted a pozitív, vagy esetleg a negatív változást.
Pedig hányszor hallottam már, hogy „nagycsúcs”, „kúlerezve”, „nagyturbó”, „xycsip” = +100LE. „Ha ezt a turbót ráteszed, az +40LE!” Csak mérések nincsenek hozzá, egyesével az átalakítás után.

Mivel egy összehasonlító tesztről volt szó, így a legfontosabb mindig az azonos paraméterek és környezeti feltételek biztosítása. Akármilyen összehasonlítást végzel, ott a legkritikusabb pont mindig az alap paraméterek felvétele / hihetősége, azaz az alap értékek reprodukálható mérése.
Mit értek ez alatt?
Azt, hogy ha pl. a fékpadon mérsz, akkor a két egymás utáni teljesítménymérésnek egyformának kell lennie. Nem mindegy, hogy az egyik mérést januárban nulla fok körül végzed, a másikat pedig nyáron a +35-40 fokban, vagy éppen egy másik fékpadon. Más a környezeti levegő hőmérséklete, oxigén tartalma, másképpen melegszik a motor a mérések során.
Tehát az alap referencia mérésnél a legfontosabb, hogy a 2-3 egymást követő mérés görbéje teljesen megegyezzen, fedje egymást.

A MOL Racing fuel 102+ versenybenzinét más hasonló kategóriájú külföldi benzinnel vetették össze. Az autó egy Mitsubishi EVO versenyautó volt, egy MOTEC motorvezérlővel, amit Tarlós István (Putyi) programozott. Autós oldalról a konzulens Havassy Péter volt a Havassy Motorsport alapítója tulajdonosa, fejlesztőmérnöke. Az Ő szakmai tudását és tapasztalatát felhasználva a cél a lehető legnagyobb, de még biztonságos teljesítmény kihozása az autóból az adott üzemanyagok tekintetében.

A végeredmények értékelését és elemzését Havassy Péter végezte. A mérési adatokat sajnos nem hozhatjuk nyilvánosságra, mert erre nem kaptunk engedélyt a üzemanyagot kifejlesztő Hexán Kft-től, de annyit elárulhatok, hogy az eredmények kiválóak lettek. Helyette egy pár életkép az üzemanyag tesztről.




Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!