Teljesítménymérő padon : Opel Astra J 1.7CDTI 125LE (hasonló motorral szerelték a Meriva, Corsa és Zafira modelleket is)
Gyári adatai :125LE és 280NM
Egy újabb tuningboxot (k….l) sikerült tesztelnünk, jelen esetben egy Opel Astra J 1.7CDTI 125LE az „áldozat”. Az autóba DENSO típusú vezérlőegységet szereltek, melynek a programozása nem egyszerű, valószínűleg ezért került bele a „varázsdoboz”. Az Ügyféllel folytatott telefonálás során megegyeztünk abban, hogy a box marad az autóban és lemérjük a teljesítménymérő padon az általa produkált értékeket. Az autó rendben megérkezett, következhetett a teljesítménymérés, először a tuningboxal.
Az eredmény:127LE és 310NM , ami valamivel a gyári értéken felül volt. Azonban meg kell jegyezni, hogy a kiindulási értékek, azaz az originál állapotban produkált adatok is fontosak, hogy legyen mihez viszonyítani. Ugyanis nagyon kevés autónál lehet pontosan gyári értékeket mérni, azok mindig vagy fölötte, vagy alatta vannak. Ezért nehéz teljesítménymérés nélkül állítani egy autóról, hogy az ennyi lóerő és az elvégzett módosításról, hogy az annyi, amennyi.
Ezért lemértük az autót a tuningbox kiszerelése után is, gyári állapotban.
A kapott értékek: 118LE és 277NM. A két görbét összevetve, látható volt, hogy valamennyi teljesítmény növekedést okozott a tuningbox, nyomatékban is kapott +30-33NM-t, de sajnos csak magasabb fordulaton, nem pedig a „hasznos” tartományban.


Ennek fényében kezdtünk neki a munkának. A vezérlőegység kiszerelése és szétszedése után látható volt, hogy valaki már próbálta programozni. Az Ügyfél elmondta, hogy volt már az autóval egy helyen (hogy hol, az most nem lényeg), ahol próbálkoztak vele, de valamiért nem sikerült. Mivel az előző helyen nem rendelkeztek teljesítménymérő paddal, így feltételezem, hogy már a vezérlőegység kiolvasásánál elakadtak, nem csak a módosítással nem boldogultak.
Az autóban DENSO vezérlő van, amit egy kicsit körülményesebb programozni. A szoftver kiolvasása után világossá vált, hogy szerencsére az eredeti program van az autóban.(Ez a könnyebb eset, annál, mikor valaki próbálkozik valamivel, de nem igazán sikerül és egy kusza összevisszaságot hagy maga után).
Szóval, nekiláttunk. Egy pár vezetéket rá kellett forrasztani a művelethez 🙂
Módosítás után ismét lemértük az autót. Az eredmény : 163LE és 340NM, ami az originál állapothoz képest +45LE és a hasznos tartományban 60-80NM növekedés. Videó a mérésről:




[nimbus_white_grad_divider margin=”20px”]