Opel Corsa OPC 1.6T 192LE

Egy kis plusz rugalmasság szükségessége miatt érkezett hozzánk egy piros kis méregzsák. Az OPC már ránézésre is megkülönböztethető a hétköznapi társaitól. A formatervezők igyekeztek egy kicsivel vadabb külsőt adni az autónak. Úgy gondolom, ez sikerült is.
Lássuk a lényeget.
Az autó gyári adatai: 192LE/230NM Az 1300kg körüli súlyhoz nem egy rossz teljesítmény. Az alanyt előkészítettük a fékpadi teljesítmény méréshez és az adatok műszeres gyűjtéséhez. Elhelyeztük az AFR szondát, indulhatott a tesztfutás és a mérés.
Pár mérés után jöhetett a teljesítmény mérése, ami elég jó eredményt hozott: 206LE/259NM. Egy kis ajándék plusz a gyártól 🙂 Lóerőben +14LE és +29NM nyomaték. Az előre tervezett 210Le környéke már majdnem alapból meg van, így ott már nem volt túl nagy elvárás. Az esélyeket erősen rontotta, hogy az autóban 95-ös Oktánszámú benzin volt, ami egy ilyen beállításnál nem túl előnyös! A módosítás után mindenképpen javasolt a jobb minőségű, legalább 98-as Oktán használata!
Az adatok folyamatos loggolásával indulhatott a beállítás.

Pár óra múlva el is készültünk.
A végeredmény: 213LE és 314NM, megközelítve az 1.6T Nürburgring verzió gyári teljesítményét. (98-as oktánnal szerintem el is értük volna.) Lóerőben nem túl sok ment rá, ahogy erre számítani lehetett, de a rugalmasságot jelentő nyomaték elég szépen javult. Így abban a tartományban, ahol az autó a legtöbbet van használva, jelentős változást értünk el.

Ha tetszett a cikk, akkor itt lent [intense_icon type=”arrow-down” color=”#ff0000″] tudod lájkolni/megosztani.[intense_social_share share_url=”http://ecotuning.hu/opel-corsa-opc-1-6t-chip-tuning-fekpadon/” size=”24″ show_facebook=”1″ facebook_button=”button_count” facebook_share=”1″ tumblr_button=”wide”]
[/intense_social_share] Köszönöm!