[metaslider id=3863]Mi tart ennyi ideig? Azért ‘tököltök’ vele annyit, mert bénáztok? 🙂 – Miért gondolom, hogy egy optimális beállítást csak méréssel lehet elvégezni? Az elmélet és a gyakorlat nem mindig egyezik, ezért kell több idő az autó teljesítménymérő padon való beállításánál. Pl.: Íróasztal chiptuning időigénye 1 óra, ugyanez mérésekkel, optimalizálva min.2-4 óra!
[nimbus_info_box font_color=”ffffff” top_color=”009DFF” bottom_color=”022852″ mid_color=”005ABF” border_color=”022852″]Ha most mégis azt mondod, hogy márpedig a vérprofi chiptuningos haverszomszéd teljesítménymérés nélkül is pontosan megmondja, hogy mekkora az autód teljesítménye, pontosan be is tudja állítani, a kívánt értékeket és finomhangolni / optimalizálini is tudja, mindenféle mérés nélkül, akkor fölösleges tovább az oldalon maradnod.[/nimbus_info_box]

Vegyünk példának egy normál esetet. Ha bejön hozzánk valaki és nem versenyre akarja felkészíteni az autót, vagy egyéb extra kívánsága van, hanem csak egy normál teljesítmény növelő chiptuningot szeretne, fogyasztás csökkentéssel egyben, akkor alapból az Optimális beállítást fogja kapni. Azaz azt a beállítást, melynél a megnövekedett teljesítménnyel és nyomatékkal egyben a fogyasztás csökken. Ahhoz, hogy ezt a pontos egyensúlyt megtaláljuk, mérni kell! Az optimalizálás fontos feltétele a mérés!
[nimbus_widget_button ie=”blue” text=”Hogyan?” font_color=”fff” top=”0076fb” bottom=”09396f” text_shadow=”022852″ url=”#” border=”022852″ size=”18px” weight=”normal”]
Az autó kap egy olyan szoftveres beállítást, amit alap esetben állítunk az adott típuson, majd az eredményt lemérjük teljesítménymérő padon, közben a diagnosztikai csatlakozóra kapcsolt műszerrel is figyeljük az autó által küldött jeleket. Kielemezzük a teljesítménymérés és a műszerek adatait. Ha az eredmény a várt teljesítményt mutatja és a műszerekkel mért többi adat is megfelelő, akkor lényegében végeztünk…DE, mivel minden autó másképpen reagál egy adott beállításra, ezért a legtöbb esetben a kapott teljesítmény adtok jelentősen eltérhetnek. Abban az esetben is, ha megközelítőleg a várt eredményt kapjuk, még lehetőség van tovább finomítani az autón.
Ezért az esetek többségében végzünk egy újabb beállítást, finomabbra állítva a motort (kevesebb üzemanyag, más befecskendezési idő stb..), majd ismét lemérjük teljesítménymérő padon és műszerekkel. Újabb értékelés…és így tovább.
Előfordul, hogy 4-5 beállítást is végzünk a tökéletes eredmény eléréséhez.
Ha ‘okádja magából a füstöt’ – chiptuningolt autót látsz, biztos lehetsz benne, hogy nem lett rendesen beállítva és lemérve. A teljesítményméréses tapasztalat az, hogy megközelítőleg ugyanaz a teljesítmény, egy finomabb, ‘nem füstölős beállítással’ is hozható. Hiszen, ha belegondolsz a fekete füst, elégetlen üzemanyagot jelent, ami lényegében csak felesleges üzemanyag többlet.
[nimbus_white_grad_divider margin=”20px”]
[intense_recent_posts categories=”chiptuning-tesztek” columns=”2″ excerpt_length=”20″ post_count=”10″ read_more_text=”Bővebben” image_size=”postFull” border_radius=”5″ show_meta=”0″ meta_show_comments=”0″ meta_show_date=”0″]