Porsche Panamera S e-Hybrid Chiptuning Motoroptimalizálás teljesítményméréssel.

A világ változik és lépést kell vele tartani. A “hagyományos” erőforrásokat “újabb” technológiák követik, illetve azokkal keveredve egy kompromisszumos megoldást jelentenek, mielőtt végleg leváltják azokat. Jelen esetben egy benzines és egy elektromos vegyes hajtást optimalizáltunk. Az elektromos motor nagyon jó szolgálatot tud tenni az alacsonyabb fordulatszámokon, ahol a kompresszoros/turbófeltöltős benzin / dízelmotor még nem olyan hatékony. A villanymotor azonnal rendelkezésre álló nyomatéka “durván” meglendíti az autót induláskor, nincs várakozás, “turbólyuk”

Porsche_Panamera_S_e-hybrid_chiptuning_aetchip_csiptuning_teljesitmenymeres_dyno

Porsche Panamera S e-Hybrid 3.0T 333LE gyári adatok:

Benzinmotor:
Teljesítmény : 333Le
Nyomaték : 440Nm

Villanymotor:
Teljesítmény : 95Le
Nyomaték : 310Nm

Benzinmotor + Villanymotor:
Teljesítmény : 416Le
Nyomaték: 590Nm

Mivel a motorbeállítás szempontjából számunkra a “fő” benzinmotor a lényeges, így a teljesítménymérésnél erre helyeztük a fő hangsúlyt.

Porsche Panamera S 3.0T e-Hybrid DYNO benzin

Mért teljesítmény adatok (benzinmotor) : 330Le/461Nm
AET CHIP beállítás: 405Le/515Nm, ez +75Le többlet teljesítményt és egy szebb nyomaték lefutást jelent a benzinmotor oldaláról.

Az érdekes adatok akkor lesznek, ha a villanymotor is munkába lép. A végeredményt láthatod a lenti képen, ahol már az erősíttet teljesítményű kompresszoros benzinmotor és a villanymotor együtt dolgozik. Sajnos a méréstechnikából adódóan a gázpedált nem lehet olyan hirtelen lenyomni, ahogyan szeretnénk, de így is jól látható a villanymotor jótékony hatása a nyomatékra az alsó fordulatszámokon is. A 2000 ford/perc körül ez kb.+240Nm!

Porsche Panamera S 3.0T e-Hybrid DYNO