Ford Transit, Transit Custom, Mondeo, Focus, S-Max stb… Chiptuning fogyasztás csökkenéssel.
Már régebben is bevett szokás volt az autógyártóknál a teljesítményben való lefojtás. Főleg piaci megfontolásból, ugyanazt a típust több teljesítmény lépcsőben tervezik meg és adják el. A kevesebb teljesítménnyel rendelkező autókat olcsóbban, a nagyobb erővel rendelkezőket pedig drágábban tudják értékesíteni. Így lényegében ugyanazt az autót nagyobb vásárlórétegnek tudják kínálni és csak a pénztárca mérete határozza meg, hogy valaki hajlandó-e többet fizetni a több lóerőért, vagy nem és megelégszik a kicsit kevesebb erővel és a kicsivel nagyobb fogyasztással.
A tervező mérnökök ezt a teljesítmény fojtást, egyszerűen oldják meg. A legtöbb esetben csak az autót vezérlő elektronika szoftverén állítanak, hogy kevesebb nyomatékot és lóerőt adjon le. Sajnos ezekkel a vissza fojtott beállításokkal egyidejűleg a fogyasztás valamennyit emelkedik, így ezt is kalkulálni kell a vételkor. Van olyan típus, ahol 3-4 ilyen teljesítmény lépcsőt is alkalmaznak, melynél a legtöbb esetben a motor mindig megegyezik.

Mivel alapból a legnagyobb teljesítmény lépcsőnél is hagynak bőven tartalékot az autóban (ezek a „durva” és egységes típus beállítások, hogy az autó minden éghajlati viszony között megfelelően működjön), ezért a leggyengébb változatoknál elég brutális változást hozhat egy jól beállított chiptuning. Itt lényegében vissza állítjuk az autó „eredeti” teljesítményét, majd azt finomítjuk még egy kicsit. (A képekre kattintva megnézheted a felvételt!)

Így lehetséges például a Ford Mondeo 2.0TDC, Focus 2.0TDCI, C-Max 2.0TDCI, vagy S-Max 2.0TDCI esetén a 115LE változatból kihozni a 180LE és 400NM körüli értékeket. Mivel a 115LE,136LE,140LE és 163LE változat teljesen megegyezik. Természetesen megállhatunk a gyári 163LE körüli értéknél is, ez mindig az Ügyfélen és az igényeken múlik.
Vagy pl. Ford Transit, Tourneo, Transit Custom típusoknál a 100LE, 125LE és 155LE, de egyéb változatoknál is léteznek ezek a teljesítmény lépcsők, melyek egy jó chiptuninggal könnyen „megmászhatók.” A teljesítmény és a vezetési élmény nő, a fogyasztás csökken. Ford Transit típusoknál lehetőség van a sebesség határ feloldására is.
A módosítás idő igénye típustól függően, teljesítmény méréssel kb.3-4 óra, a helyszínen megvárható.
Néhány mérési eredményt itt találsz:



