Tuningbox Tuningdoboz tesztek
A chiptuning az, amikor beszerelnek egy dobozkát az autóba?
NEM. Az a TuningBox.
Ezekről a „dobzkákról” elég sok minden olvasható és sajnos a legtöbbször igyekszenek jól csengő reklámszövegekkel elkápráztatni a kedves vevőt, aki a végén már tényleg elhiszi, hogy chiptuningot kapott. Pedig ez a valóságtól elég távol áll.
Nem.
Csak a kiszerelésével.
Nem értem mi a különbség a chiptuning és a tuningbox között?


A megnövelt hatásfoknak köszönhetően a motor ugyanazt a tömeget könnyebben mozgatja, lényegében kevesebb energia befektetéssel. Ezt nevezzük optimalizálásnak. Az optimális beállításnak köszönhetően a motor teljesítménye és nyomatéka nő, a fogyasztása pedig csökken. Az elérhető teljesítmény többlet és fogyasztás csökkenés típusonként változó.

Ezért fordulhatnak elő azok a panaszok a tuningbox használóknál, amikkel gyakran találkozunk:
- Az autó menet közben megtorpan, főleg gyorstásnál. Majd hirtelen ismét megindul, vagy csak a következő gyújtás ráadásakor kel ismét életre.
- Folyamatosan világító hibajelző a műszerfalon
- Fekete füst minden terhelési állapotban
- Idővel „elfogy” a teljesítmény, egyre kevésbé érezhető az erő az autóban
- Állandó DPF koromszűrő problémák
Mégis mi a különbség?
- Nos míg a tuningboxnál általában egy (30-50 ezer Ft-os boxok), jobb esetben kettő (100.000 Ft-tól Boxok) érzékelő jelének becsapásával „optimalizálnak”, addig egy megfelelően beállított chiptuning során a legegyszerűbb vezérlés esetén is minimum 5-6 helyen, egy bonyolultabb felépítésű vezérlőben pedig min. 8-12 helyen lesz beállítva megfelelően a saját vezérlő szoftvere. A biztonsági limitek a szoftveren belül láthatók, így megfelelően állíható minden paraméter. A tuningboxnál ez a kontroll nincs meg, hiszen a tuningbox ezt a limitet nem tudja figyelni!
-
A másik, nem elhanyagolható probléma : a tuningboxal többlet üzemanyagot juttatnak be a motorba (az is érdekes, hogy hogyan), de ennek az üzemanyagnak időben el is kell égnie, különben a várt hatással ellentétes eredményt kapunk. Egy kis matematikai számítással könnyen kiszámítható, hogy X-értékkel megnövelt üzemanyag mennyiségnek mennyivel több idő kell az elégéshez, hogy az ne nyúljon át túlzottan a holtponton túlra és ne tegye ki káros terhelésnek a motort. Arról nem is beszélve, hogy egyéb korrekciókat is hozzá kell állítani az üzemanyaghoz. Ezt a tuningboxal szintén nem oldják meg.
- Egy modern rendszernél egy teljes befecskendezési ciklus több, akár 5-7 szakaszra is (elő-, fő-, utóbefecskendezések) fel van bontva. Nem mindegy, hogy melyik részbe avatkozunk be. A tuningbox ezt honnan tudja? Ja igen, az intelligens, programozható passzív ellenállás…
-
De az állítható, programozható tuningboxok?(Rendes szoftver van hozzá, grafikusan állítható, meg minden…) Lényegében ezek is olyanok, mint a sima „ellenállás”boxok, csak már általában fordulatszám, vagy terhelés arányában tudnak állítani (csak jelfeszültség szintet emelnek, vagy csökkentenek, pl. 1v helyett 1,1 V-ot,vagy 0,9V-ot küld a motorvezérlőbe), de színtén csak a mennyiséget növelik, semmi mást, de ez az optimális teljesítmény növeléshez nagyon KEVÉS.
- Ha ettől függetlenül én mégis a tuningboxot válsztanám melyiket válasszam? Azt amelyik a legszebb, a legtöbb teljesítményt és legkevesebb fogyasztást ígéri. Teljesítménymérés nem szükséges, legyen jó a marketing, annyi elég. Ha jó csajjal, vagy egy különleges autócsodával szerepel egy képen, az plussz pont. Legyen rajta „finomhangoló” potméter is, hogy otthon is lehessen állítani a lóerőket….
- Nekem tuningboxom van és meg vagyok vele elégedve. Le lett mérve teljesítménymérő padon? Hozza az elvárt eredményt? Ismered a beszerelt tuningbox működési elvét és ezek hatásait? Hőfok becsapós? Üzemanyagnyomás becsapós? Befecskendezési idő elhúzós? Vagy csak egyszerűen optimalizálós? 🙂 Volt már jól megírt chiptuning az autódban, hogy érezd a különbséget?
- A lenti képek, magukért beszélnek. A tesztek azonos körülmények között lettek elvégezve, egymás után.
Cikkeink között olvashatsz még több tesztet >>>


Még egy kis érdekesség a német televízió által elvégzett teszt (sajnos németül, de az adatok magukért beszélnek). Aki nem beszéli a nyelvet, azoknak egy kis segítség: A Golf kapta az igazi chiptuningot, a kombi Bora pedig a tuningboxot. (A Borát a tuningboxal a végén nem mérik padon, mert egy bizonyos fordulatszám felett „berángat”, ezért a mérés is bizonytalan. A tulajdonosok arcán látszódik a két eredmény, nyelvismeret nélkül is. http://www.youtube.com/watch?v=X_qRwCRTQBA
Egyéb tuningbox tesztek:
- BMW X7 M50D Chiptuning + Tuningbox teszt
- BMW 325TDS Tuningbox vs Chiptuning
- Mercedes R350 CDI Gyári hibák a szoftverben + Tuningbox Teszt
- Toyota Hilux 3.0D4D Tuningbox teszt DYNO fékpadon méréssel
- Citroen C5 2.0HDI 163LE fékpadi OPTimalizálás vs. TuningBox
- BMW 525D Tuningbox + Chiptuning egyben!
- Piggyback Tuningbox (ECU) működése és tesztelése
- Tuningbox működése és típusai
- Légtömeg MAF, MAP szenzor becsapása tuningboxal
- Tuningbox dízel adagolós típusokhoz, hogyan működik?
- Imádom a Tuningdobozokat… Mitsubishi Pajero 3.2DI-D Tuningbox teszt
- Tuningbox diesel Common Rail CR rendszerekhez hogyan működik?
- Opel Astra J 1.7CDTI 125LE Chiptuning Teljesítménymérés és Tuningbox teszt
- Mitsubishi Pajero 3.2DI-D Chiptuning – Tuningbox teszt
- BMW 320D Pszichológiai Tuningbox