Tuningbox TESZTEK

Tuningbox Tuningdoboz tesztek

 

A chiptuning az, amikor beszerelnek egy dobozkát az autóba?

NEM. Az a TuningBox.

Ezekről a „dobzkákról” elég sok minden olvasható és sajnos a legtöbbször igyekszenek jól csengő reklámszövegekkel elkápráztatni a kedves vevőt, aki a végén már tényleg elhiszi, hogy chiptuningot kapott. Pedig ez a valóságtól elég távol áll.

TuningBox beszereléssel is foglalkoznak?

Nem.
Csak a kiszerelésével.
Nem értem mi a különbség  a chiptuning és a tuningbox között?

auto-chiptuning-ecotuninghuA Chiptuning az, amikor a motorvezérlőegységben tárolt, a motor működését vezérlő jellegmezők, átprogramozásával, a megfelelő paraméterek egymáshoz állításával megnöveljük az autó hatásfokát. Maga az átprogramozás menete kialakítástól függően változó, de minden esetben az eredeti vezérlőprogram több jellegmezője lesz megfelelően egymáshoz programozva és visszatöltve az autó számítógépébe.
chiptuning-egyedi-beallitasokA beállítások minden esetben a vezérlőszoftverben tárolt határértékek betartásával történik a vezérlőszoftver teljes felügyelete alatt.

A megnövelt hatásfoknak köszönhetően a motor ugyanazt a tömeget könnyebben mozgatja, lényegében kevesebb energia befektetéssel. Ezt nevezzük optimalizálásnak. Az optimális beállításnak köszönhetően a motor teljesítménye és nyomatéka nő, a fogyasztása pedig csökken. Az elérhető teljesítmény többlet és fogyasztás csökkenés típusonként változó.

tuningboxA Tuningboxnál ezzel ellentétben általában egy jeladó jelét csapják be, amitől a vezérlőegység téves adatokat lát, ezzel veszélyeztetve a motor működését és a motorvezérlőben tárolt hatértékek túllépését.

Ezért fordulhatnak elő azok a panaszok a tuningbox használóknál, amikkel gyakran találkozunk:

  • Az autó menet közben megtorpan, főleg gyorstásnál. Majd hirtelen ismét megindul, vagy csak a következő gyújtás ráadásakor kel ismét életre.
  • Folyamatosan világító hibajelző a műszerfalon
  • Fekete füst minden terhelési állapotban
  • Idővel „elfogy” a teljesítmény, egyre kevésbé érezhető az erő az autóban
  • Állandó DPF koromszűrő problémák

Mégis mi a különbség?

  • Nos míg a tuningboxnál általában egy  (30-50 ezer Ft-os boxok), jobb esetben kettő  (100.000 Ft-tól Boxok) érzékelő jelének becsapásával „optimalizálnak”, addig egy megfelelően beállított chiptuning során a legegyszerűbb vezérlés esetén is minimum 5-6 helyen, egy bonyolultabb felépítésű vezérlőben pedig min. 8-12  helyen lesz beállítva megfelelően a saját vezérlő szoftvere. A biztonsági limitek a szoftveren belül láthatók, így megfelelően állíható minden paraméter. A tuningboxnál ez a kontroll nincs meg, hiszen a tuningbox ezt a limitet nem tudja figyelni!
  • A másik, nem elhanyagolható probléma : a tuningboxal többlet üzemanyagot juttatnak be a motorba (az is érdekes, hogy hogyan), de ennek az üzemanyagnak időben el is kell égnie, különben a várt hatással ellentétes eredményt kapunk. Egy kis matematikai számítással könnyen kiszámítható, hogy X-értékkel megnövelt üzemanyag mennyiségnek mennyivel több idő kell az elégéshez, hogy az ne nyúljon át túlzottan a holtponton túlra és ne tegye ki káros terhelésnek a motort. Arról nem is beszélve, hogy egyéb korrekciókat is hozzá kell állítani az üzemanyaghoz. Ezt a tuningboxal szintén nem oldják meg.
  • Egy modern rendszernél egy teljes befecskendezési ciklus több, akár 5-7 szakaszra is (elő-, fő-, utóbefecskendezések) fel van bontva. Nem mindegy, hogy melyik részbe avatkozunk be. A tuningbox ezt honnan tudja? Ja igen, az intelligens, programozható passzív ellenállás…
  • De az állítható, programozható tuningboxok?(Rendes szoftver van hozzá, grafikusan állítható, meg minden…) Lényegében ezek is olyanok, mint a sima „ellenállás”boxok, csak már általában fordulatszám, vagy terhelés arányában tudnak állítani (csak jelfeszültség szintet emelnek, vagy csökkentenek, pl. 1v helyett 1,1 V-ot,vagy 0,9V-ot küld a motorvezérlőbe), de színtén csak a mennyiséget növelik, semmi mást, de ez az optimális teljesítmény növeléshez nagyon KEVÉS.
  • Ha ettől függetlenül én mégis a tuningboxot válsztanám melyiket válasszam? Azt amelyik a legszebb, a legtöbb teljesítményt és legkevesebb fogyasztást ígéri. Teljesítménymérés nem szükséges, legyen jó a marketing, annyi elég. Ha jó csajjal, vagy egy különleges  autócsodával  szerepel egy képen, az plussz pont. Legyen rajta „finomhangoló” potméter is, hogy otthon is lehessen állítani a lóerőket….
  • Nekem tuningboxom van és meg vagyok vele elégedve. Le lett mérve teljesítménymérő padon? Hozza az elvárt eredményt? Ismered a beszerelt tuningbox működési elvét és ezek hatásait? Hőfok becsapós? Üzemanyagnyomás becsapós? Befecskendezési idő elhúzós? Vagy csak egyszerűen optimalizálós? 🙂 Volt már jól megírt chiptuning az autódban, hogy érezd a különbséget?

  • A lenti képek, magukért beszélnek. A tesztek azonos körülmények között lettek elvégezve, egymás után.

Cikkeink között olvashatsz még több tesztet >>>

bmw_525D_tuningboxvschiptuning
BMW 525D Chiptuning vs Tuningbox
Renault_Trafic_tuningboxvschiptuning
Renault Trafic 2.5DCI Chiptuning vs Tuningbox

Még egy kis érdekesség a német televízió által elvégzett teszt (sajnos németül, de az adatok magukért beszélnek). Aki nem beszéli a nyelvet, azoknak egy kis segítség: A Golf kapta az igazi chiptuningot, a kombi Bora pedig a tuningboxot. (A Borát a tuningboxal a végén nem mérik padon, mert egy bizonyos fordulatszám felett „berángat”, ezért a mérés is bizonytalan. A tulajdonosok arcán látszódik a két eredmény, nyelvismeret nélkül is. http://www.youtube.com/watch?v=X_qRwCRTQBA
Egyéb tuningbox tesztek: