Korombeliek biztosan emlékeznek a régi „retro” reklám szövegére:
„Van, aki azért jön hozzánk, mert van pénze. Van aki azért mert nincs pénze”
„Van, aki ért a pénzhez, ezért bízza ránk. Van, aki nem ért hozzá, ezért ránk bízza.”
„Van, aki azért takarékoskodik, mert otthon is ezt látta. Van, aki azért, mert otthon nem ezt látta.”
„Vannak, akik még nem jöttek el hozzánk…Nekik készítettük ezt a filmet.”
Itt megnézheted a reklámot: https://www.youtube.com/watch?v=JIfX0sK3NHc
A mi nézetünkben ez így hangzik:
Van, aki azért jön hozzánk, mert nem elég erős az autója. Van, aki azért mert túl erős.
Van, aki érti a dolgokat, ezért bízza ránk. Van, aki nem ért hozzá, ezért ránk bízza.
Van, aki ajánlás útján talált ránk. Van, aki magától talált meg minket.
Vannak, akik még nem jöttek el hozzánk…Nekik is készítjük írásainkat és videóinkat.
A rövid kis nosztalgiázás után, lássuk mire is akarok kilyukadni. Nevezetesen arra, hogy nagyon sokszor látom és hallom, hogy ha szóba kerül a chip tuning, akkor mindenki lelki szemei előtt megjelenik egy végletekig széthajszolt, maximálisan kihegyezett teljesítményű autó, amint zajosan, füstöt okádva driftel a főtéren.
Nos, normál esetben a Chiptuning nem erről szól, illetve nem erről kell, hogy szóljon. A mi szemszögünkből a chip tuning egy motor optimalizálást jelent, ahol a motorban rejlő tartalékokat a lehető legoptimálisabban felhasználva,a legjobb hatásfokot érjük el, biztonságosan és OPTimálisan. A két fő gondolat a „biztonságos” és „optimális”.
Úgy veszem észre, hogy ezt a gondolatot egyre többen osztják, velem együtt, ezért egyre több az úgynevezett chiptuning visszajavítás. Ez azt jelenti, hogy sokan azért jönnek hozzánk, mert az autójuk egy ismeretlen tuning után, füstöl, rángat, betorpan, hibát jelez, stb… hibákat produkál, vagy egész egyszerűen, csak szeretnék ha leellenőriznénk a beállítást teljesítménymérő fékpadon. Van, aki az autó vásárlás után hozza el az autót, ebből a szemszögből is megnézetni, mivel már egyre több a „házi”, teljesítménymérés nélküli chiptuning, ismeretlen eredettel, hatással és teljesítménnyel.
A „házi” jelzőt inkább csak a pálinka esetén szeretem hallani. :-).
A cikkben szereplő példa is egy hasonló eset a sok közül.
Az alany egy Volkswagen Golf 1.9TDI
Gyári adatai:90LE/210NM
Lássuk mit mértünk a DYNO fékpadon. Ahhoz, hogy a különbséget és az autó eredeti teljesítményét is tudjuk, visszaállítottuk a gyári programot az autóba a mérés erejéig. Az eredeti állapotban mért teljesítmény, azért fontos, mert az autó állapotáról ez tudja a legtöbb információt adni. A két mérést itt láthatod:
Gyári állapotban : 88LE/216NM az értékek megfelelőek (bár ezeknél a típusoknál általában felette van mindig a teljesítmény gyárilag).
Az idegen helyen készült tuning eredménye: 137LE/362NM. Most sok dízel tuningos biztosan nagyokat bólogat, „ez már igen”, „ez már nem rossz”, stb…, de az autó tulajdonosa, azért nem volt ennyire elragadtatva. A lóerő teljesítmény elfogadható, de a nyomaték túl nagyra sikerült, ezért az autó, bizonyos tartományban erősen berázott és egy kicsit több füst is keletkezett a kelleténél.
A általunk tervezett OPTimális beállítás ezeknél a típusoknál a 130-140LE/310-320NM körül van, így a korrigálásnál is ezt próbáltuk tartani. Néhány beállítás után, elkészült a végleges program.
Az eredmény: 134LE/319NM
Teljesítménymérő fékpadon finomra hangolva és beállítva.
OPTimalizált beállítás és a teljesítménymérés nélkül, elvégzett „házi” beállítás közötti különbség: Kevesebb teljesítmény, OPTimálisabb beállítás DYNO fékpadon ellenőrizve.
A két beállítás közötti különbséget itt megnézheted:
Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!