Volvo V60 Plug In Hybrid Chiptuning
Egy újabb Plug In Hybrid járt nálunk, ezúttal egy Volvo V60 típusban. Az alap motor egy 2.4D Dízel, 215Le teljesítménnyel. Ehhez adódik az elektromos kisegítő hajtás. Különböző módok közül lehet választani, melyek a teljesítményre is hatással vannak.

Az autót különböző módokban mértük, hogy látni lehessen az egyes erőforrások teljesítményét. Ez nem teljesen sikerült, ugyanis a hybrid rendszert nem lehet teljesen lekapcsolni, az mindig rásegített az alsó fordulatszám tartományokban. Az optimalizált teljesítményt két módban mértük:
- SAVE mode, ami az elektromos motort a legjobban kíméli, azaz csak minimális rásegítést enged,
- POWER mode, ahol az autó teljes rendelkezésre álló teljesítményét kihasználja, azaz a komplett hybrid rendszer működik, elektromos + dízel.
Kíváncsi vagy, hogy mekkora teljesítménnyel segít rá az elektromos motor a dízel erőforrásra egy Volvo Plug In Hybrid esetén?

Az autót lemértük gyári programjával, hybrid módban és pusztán a sima dízel motort használva is. Ekkora a teljesítmény különbség a két módot használva. Annyit tudni kell, hogy normál módban is rásegít az elektromos motor alacsony fordulatokon.
Íme a teljesítménymérő padon mért adatok, normál (SAVE) csak dízel motort használva, majd a sötétebb színekkel a teljes rendszert, elektromos + dízelt (POWER) használva, gyári beállításokkal.
SAVE <-> POWER mode

Látható, hogy az elektromos rendszer elég szépen megnöveli a teljesítményt. A rásegítés +68Le és +172Nm, ami valljuk be, elég szép teljesítmény növelés, ráadásul ez már közvetlenül alacsony fordultról rendelkezésre áll, ami nagyon kellemessé teszi az autó dinamikáját.
Teljesítménymérés SAVE módban, elektromotor „nélkül”, gyári és optimalizált adatok:
SAVE mode

Teljesítménymérés POWER módban, hybrid és dízel erőforrás teljes teljesítménye, gyári és optimalizált adatok:
Power mode

A motoroptimalizálás után kapott végeredmények: 321Le / 698Nm
Ha szeretnél Te is egy optimalizált, nem széthajtós beállítást az autódra, vagy lemérni a teljesítményét, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk. Nincsenek sablon programok! Minden beállítást az adott autó állapotához igazítunk fékpadon, a kérésednek illetve a lehetőségeknek megfelelően, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel!