Ismét egy újabb eset a lelkes amatőr chiptuning hobbisoktól. Az ‘áldozat’ egy VW-Sharan 2.0TDI PD 140LE változtat.
Készítette: „a haveromáltalismertproficsippesaszomszédból”
Helyszín: a garázsa előtti placc
Szerszám igény: egy kínai hamisítvány műszer, egy feltört szoftver, íróasztal
Tesztelő műszerek: „menjünkegykört” diagnosztikai műszer
Teljesítmény mérés: „na most gyorsulj egyet!”
Időigény: max. 1 óra.
Az autó ezután eladásra került, így hozzánk már az új tulajdonosa hozta el, hogy azért ellenőrizzük le a beállítást, biztos, ami biztos alapon. Azért az eladó korrektségét mutatja, hogy legalább becsülettel elmondta, hogy milyen beavatkozáson esett át az autó.
A szoftvert kiolvastuk és már ekkor látszott, hogy nem lehet túl nagy a teljesítmény növekedése és a beállítást sem szabad meghagyni, azt vagy vissza kell írni gyárira, vagy normálisan át kell dolgozni a megfelelő eredmény eléréséhez. Lássuk a teljesítménymérő padon lemért értékeket.


Látható, hogy a sufnituning módosítás hozott közel 3LE és 10NM körüli értéket. Nem rossz :-))) Természetesen ebben az esetben is mindenki elégedett volt a teljesítménnyel, mert nem tudták a konkrét értékeket.

Az általunk végzett módosítás végeredménye: 169LE és 380NM, az optimalizált beállítást a harmadik módosítás után értük el, azaz autón háromszor állítottunk és mértük le teljesítménymérő padon a lehető legjobb beállítás érdekében.
Ezen a görbén egyben látható az autó gyári, sufni tuning és az általunk végzett chiptuning beállítás eredménye.

Videó a mérésről:
